Viser resultater 1 til 15 af 15

Emne: Sct. Hans.

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard Sct. Hans.

Ja det er jo i aften.
    For første gang i 25 år skal min mand og jeg fejre Sct. Hans helt alene.
    Det er ret underligt, for det er jo rigtig mange år siden - også at vi bare har haft en hel dag og aften alene. Som regel er der en af ungerne hjemme.

M blev imidlertid hentet i går og skal være på weekend hos hans faster til søndag.
    S tog afsted i morges til Hansapark med hans bowlinghold. Han skal hentes sent i aften/nat.
    A skal snart afsted med spejderne. Hun skal hentes i aften kl. 22.30.
    Dvs jo så sige en hel dag og aften til os 2 gamle. Hvad skal vi dog finde på.
    Bål er vi sådan set ligeglade med.
    Vi er inviteret ud til familie, men har sagt pænt nej tak.
    Tage ud og spise eller en tur i bio er udelukket. Det kan jeg ikke.
    Købte i går en lækker culottesteg og dejlige friske grønsager.
    Går en tur over til en bonde i nærheden og plukker en gang jordbær om lidt.
    Regner med at manden skal godt og grundigt forkæles i dag.
    Købte en lækker creme forleden, så efter maden kunne det være han skulle have en gang massage. - her tænker jeg selvfølgelig udelukkende på at det er godt for hans dårlige ryg, nakke og skuldre - eller gør jeg
    Tænk en hel dag/aften kun til os 2 - der er altså også gode ting ved, at børnene bliver store og får egne planer.

Hvad har I af planer for dagen og aftenen ?

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard

Mine piger og jeg er inviteret ud til min bror og svigerinde til spisning i aften. Jeg tror, der er et fælles bål-arrangement i det område de bor i, som vi efterfølgende deltager i.

Registreringsdato
    Jun 2006
    Lokation
    Kbh. K

Standard

Det lyder hyggeligt Mor til 6. Dejligt I udnytter den sparsomme alenetid med at dyrke hinanden .

Vi er på vej til Korsør til 10 års fødselsdag hos min barndomsvenindes datter nr. 3 (ud af 4 ).
    De tænder bål lidt senere, så vi er nok sent hjemme med den transporttid vi har hjem oven i hatten Vi glæder os, for det er altid super hyggeligt at være sammen med dem og deres familie, som jeg er vokset op med. Vi var naboer fra vi var 2 år gamle og gik i klasse sammen i folkeskolen
    Mor til
    Isabella 12 år
    Lucas 10 år
    Olivia 7 år
    Filippa 5 år

http://123hjemmeside.dk/lilleo

Registreringsdato
    Nov 2006
    Lokation
    Herlev

Standard

Ej hvor hyggeligt, bare jer to alene

Vi skal ud til min far i hans kolonihave, der bliver der lavet bål senere, og så skal vi spise mad sammen Min bror og hans børn kommer også, og tror også at min farmor kommer
    Mange hilsner
    Natashia

Mathias 15 Februar 2005 41+1, 4100g. og 55 cm.
    Simon 4 Januar 2008 42+0, 4635g. og 57 cm.

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Kolding

Standard

Ingenting. Vores venner aflyste pga vejret. Gad ellers godt grille eller lign. Bål bliver for sent for Cecilie.
    Mor til krudtuglerne...
    Simon Magnus, den 9. maj 2005

Cecilie Kathrine, den 15. november 2007

Registreringsdato
    Apr 2006

Standard

Vi skal, som altid, ned til mine svigerforøldre. Der samles en hel del mennekser og har gjort det i over 40 år efterhånden.
    Der bliver grillet pælser og senere går vi til båd og så hjem og have kaffe og masser af kage

Registreringsdato
    Sep 2006

Standard

Jeg har lavet min aller første jordbærtærte..... som dem fra bageren (håber jeg)

Og så har jeg lavet kartoffelsalat, pasta og grøn salat med vandmelon. Om lidt kommer mine svigerforældre og hygger med os.... til mad og senere til kage.
    Vi har en bålplads i haven hvor vi tænder bål hvis vinden lægger sig og det ikek regner....
    Og skulle børnene være friske og vågne senere, drager vi en tur til vandet og kigger på bål. Men den store dreng har smidt sig på sofaen med ondt i maven - det ligner ham overhovedet ikke..... så nu må vi se om han er frisk.

I øvrigt er det altid en travl aften for manden - han er brandmand på tilkald. Der plejer at være en del ture sankt hans aften...
    Lykken er ro for sjælen

Registreringsdato
    Oct 2008
    Lokation
    Hvor andre ville dø ...

Standard

Vi fejer det ikke
    Mor til Emil 150793 ,Julie 280396 , Benjamin 081203 og Alberte 150705 og Bertram 10122011

Registreringsdato
    Feb 2008
    Lokation
    Region Sjælland

Standard

Gud, hvor må det altså være underligt, når ungerne bliver SÅ store - men også dejligt.

Siden vi fik børn for seks år siden, har vi ikke været til Skt.Hans-arrangementer. Det er alt for sent til vores A-menneskebørn.

Men i dag har der været et nogenlunde tidligt arrangement her i byen, så jeg tænkte, at jeg ville tage den store med på eventyr. På betingelse af at han sov til middag.
    På trods af en times lur var han alligevel allerede ved at være træt, da vi kørte hjemmefra tyve i 8.
    Vi var hjemme igen lidt i 9, og nu sover han. Jeg synes måske ikke, det helt er udflugten værd, for han vågner alligevel kl 6 i morgen, så han vil være flad det meste af dagen.
    Stor dreng i børnehaveklasse
    Lille dreng på to år og ti måneder

Uglekvinden

Registreringsdato
    Sep 2006

Standard

Åhhh vi har haft en fed sankt hans.......

Spiste mad hjemme med farmor og farfar. Spillede spil alle sammen. Drak kaffe og spiste jordbærtærte.
    Så var klokken pludselig 20.50 og børnene var slet ikek trætte eller noget. Så vi gik på stranden og så bål. De fik popcorn og det var bare så fedt....

Det gør vi igen næste gang sankt hans ligger på en lørdag......
    Lykken er ro for sjælen

Registreringsdato
    Jul 2006
    Lokation
    Valby

Standard

Det lyder som en god plan for en dejlig dag/aften Mor til 6

Vi tog ned til J's bror som bor i Viby Sj. Vi var 15 stykker. Her grillede vi og ungerne var med til at lave en stor heks. I år blev det dog en mandlig en af slagsen med pieceringer i øjenbryn, brystvorte og næsen. Ca. 15 meter høj. Han blev også udstyret med en ordentlig pjovert. På gløderne ristede ungerne skumfiduser.

Det var en mega hyggelig aften og vi var først hjemme halv et i nat! Natteravnen Daniella holdt ud til det sidste som hun altid gør når der er festivitas.
    Mor til Daniella 6. maj 2005. 2030 gr og 46 cm.

Et hjerte er let at knuse, men svært at reparere.

Registreringsdato
    May 2006
    Lokation
    Nær Vejle

Standard

Min mor og hendes mand holder hvert år sct. hans for deres naboer og vi er også inviteret.
    Så ungerne blev "smidt" derud. Jeg skulle desværre på arbejde. Men ungerne havde hygget sig med grill mad, masser af kage, popcorn og snobrød. Og selvf. bål. Jeg kom lige i rette tid til kage
    fra Majbrit

Mor til
    Amanda 20 juni 2005
    Julie 23 juli 2008
    Klara 12 nov 2012

Registreringsdato
    May 2007
    Lokation
    Brøndby Beach

Standard

Vi fejrer det ikke og gider heller ikke når det regner/blæser og er koldt.
    En kan ikke redde alle,

men alle kan redde nogen
    .

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Herning

Standard

vi var hos mine forældre, vi startede med at lave bålet om formiddagen, min far syntes det var for lille så vi lavede det større, det fortrød han så han havde sagt da han sad der det meste af natten

så grillede vi, vi var 18 mennesker og jeg passede Baby så forældrene kunne hygge sig med god mad.
    så tændte vi bål og drak lidt vin,øl sodavand imens vi bagte snobrød,lavede popcorn og varmede skumfidusser.

Det var rigtig hyggeligt og dejligt at det i år var en lørdag.
    Knus Fra Natalie mor til
    »-(¯`v´¯)-» Emil 250103,Viktor 210705, Noah 100707 »-(¯`v´¯)-»

Fra 130kg til 80kg det er niiiice

Registreringsdato
    Apr 2006
    Lokation
    Havnbjerg

Standard

Vi var hos nogle venner hvor vi grillede, ungerne fik grillede skumfidusser med kiks om. Vi tændte bål og hyggede os bare. ungerne løb frem og tilbage da der var kæmpe have at boltre sig i.
    Knus fra Henriette

Matthias 1. Januar 2007 kl 17.19, 3510 gram og 52 cm

Natalie 14. Maj 2009 kl 23.58, 3520 gram og 52 cm

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for indlæg